Comunitatea iubitorilor de animale, comunitatea cititorilor de carti SF, comunitatea purtatorilor de chilotei roz cu danteluta.... toate acestea sunt rezultatul unei nevoi specifice fiintei umane:nevoia de apartenenta la un grup. Cu alte cuvinte ne place sa facem parte din "ceva" ce ne caracterizeaza intr-o oarecare masura.
In ultima vreme comunitatile au devenit cele mai vanate canale de promovare pentru oamenii de marketing.
De ce?
- comunitatea inseamna EU, adica un lucru mult mai personal(incarcatura emotionala); iar ceea ce e personal ma intereseaza;
- am devenit imuni la televiziunea mult prea formala;
- exista deja o segmentare a pietei(comunitatea chiloteilor roz);
- mesajul ajunge drept la tinta iar un mesaj bine tintit inseamna bani economisiti.
La intrebarea cum putem cladi o comunitate, il las sa va raspunda un expert in acest domeniu, Seth Godin.
P.S. Pentru filmulet trebuie putintica rabdare, dar va zic ca merita!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu